onsdag 22 februari 2017

Doodle

Jag tycker om att rita. Mamma har som så många andra mammor sagt att jag är jättebra på det. Jag har som tur är alltid haft lite koll på hur det egentligen är. Men, när jag för några år sen började göra mina egna adventskalendrar (online, här i bloggen, på Facebook och Instagram) blev det med ens lite tydligare att enkelt är min grej. Streckgubbar som har tjockat på sig och visar med kroppen hur de känner.

Idag när dottern skulle duscha skulle jag som vanligt sitta utanför som sällskap. Hämtade mitt lilla block och pennorna som jag fick i julklapp av maken. Det blev tre små tjejer. En kalasflicka (på bilden), en ballerina och en prinsessa. Bäst av allt är att jag själv tycker om dem. Inga konstverk, men de går via hjärtat. Små anspråkslösa figurer som vill synas en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar