söndag 5 februari 2017

Februariväder och Singstar utan gränser

Gäsp, jag är sliten idag. Medan barnen hade en helkväll med farmor och farfar var jag och maken på 40-årsbaluns bakom gasklockorna. Jag är en person som gärna känner på stämningen innan mitt riktiga jag kommer fram. Igår var det bara födelsedagsbarnet och hans sambo som jag kände sedan tidigare. Vilket roligt gäng det var! Alla var med och gjorde kvällen trevlig. Efter middagen drogs Singstar igång och sen var det sång ända fram till taxin kom (alldeles för sent). Det där med att sjunga är något jag gillar. Rösten är inte lika bra som förr, men bra nog. Igår vågade jag dessutom ta i. Det var himla skoj och i morse hade en liten kråka flyttat in i halsen. Sex timmars sömn börjar ta ut sin rätt nu. Jag pallar inte det och då är ändå sex timmar ganska bra.


Idag har vi i familjen varit på svärföräldrarnas tennisplan och åkt skridskor. Barnen åkte en bra stund. De har blivit riktigt duktiga, förra vintern var första gången de stod i ett par skridskor. Trist nog ramlade sonen på isen och slog svanskotan. Han är öm och har fått nu vid nattning fått lite liniment för att mjuka upp musklerna. Hoppas att det är mycket bättre imorgon bitti. 

Vädret idag har varit som att Skåne hälsat på. Grått, blött och en plusgrad. Inte alls så som jag förväntade mig att en februariväder i Gävle skulle vara. Tacksamt är att få krypa ner på marken och fota vattendroppar på grässtrån, buskar och vissna blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar