torsdag 2 februari 2017

Hemma och jobb

Idag hann jag knappt in genom dörren efter jobbet förrän vattenkokaren slogs på och värmeljus och rökelse tändes. Sen sjönk min kropp långt ner i soffan. Netflixserien Penny Dreadful stod för underhållningen. Så himla skönt att komma hem och bara vara.


Från och med nästa vecka ska jag öka på med en extra dag på jobbet. Jag skriver jobb fast det egentligen är rehabilitering. Tre dagar, fem timmar per dag. Det är vad jag gör just nu. Nästa vecka blir det tre dagar med fyra timmar och en dag med tre timmar. Det kommer att bli tufft, det är något jag har lärt mig. Frågan är bara hur tufft. Viktigast är att måendet stabiliseras efter inte alltför lång tid. Ödmjukhet och öppenhet, det är vad jag siktar mot. Så ska det bli och vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar