tisdag 14 februari 2017

Ljuset denna alla ♥️ dag

Det blev en sån där dag när resten av familjen stannade hemma med olika åkommor. Alltså satte jag på mig hörlurar och tog en promenad till jobbet. Nu börjar vårsolen titta till oss. Solstrålarna letade sig fram över hustaken i morse och min ena kind värmdes på bästa vis. Underbart.

På jobbet är det lite stökigt just nu då det är ombyggnation på gång. Det borras och bankas och huvudvärken kommer krypande ganska snart. Inget mer att göra än att gilla läget och ta många mikropauser. Idag var det lite lättare att stå ut för fina cheferna hade ställt in geléhjärtan i vårt rum. 

När det var dags att gå hem möttes jag av klarblå himmel och solglasögonen åkte på direkt. Kämpade med att få igång En underbar pod men det var stört omöjligt så en spellista på Spotify kördes igång. Gick som vanligt förbi dotterns skola och barnen vinkade och ropade till mig. Sötnosar. 

Hemma väntade tre älsklingar som piggat på sig en smula. Jag sa hej och gick sen in till sängen och somnade på studs. Vaknade till i omgångar men ögonen åkte igen och efter en timme var det bara att slänga benen över sängkanten och kliva upp. Dottern hade gjort ett jättefint halsband till mig i alla hjärtans dag-present och hon väntade spänt på att få något hon med. 


Jag skrev ihop en inköpslista och gick iväg till affären för att handla. Så fantastiskt väder! Stod med ansiktet mot solen och njöt i stora drag. Vårkänslor deluxe! Några av de jag mötte sneglade fundersamt på vad det var som behövde fotas i skogen. Skogen såklart, vad annars. Sju plusgrader och solsken den fjortonde februari är värt att fira. Jag köpte citronmarängpaj till fika och till barnen blev det varsin liten kaktus att ha på rummen. 

En fin tisdag, trots sjukstuga och huvudvärk. Till kvällsmat blir det hemmagjord pizza, enklast möjliga. Lite ost, skinka, champinjoner och några oliver, sen är det klart. Gott. 

Hoppas att ni få som läser bloggen också har en fin dag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar