onsdag 22 februari 2017

Mer snö, böcker och bankärende

Så kom snön igen. Stora flingor som letar sig in mellan ögonfransarna så att allt blir ett enda töcken. Nästa vecka har ungarna sportlov och då hade det passat fint med snö så att de kunde leka ute och åka pulka. Så ser det inte alls ut att bli. Istället kommer regn och plusgrader, precis som hela denna vinter varit. Inte ens lönt att prata om det längre. Bara att titta ut och sen klä på sig det som passar för dagen.


I morse var jag på hälsocentralen och lämnade blodprov. Vad bra undersköterskan var på att sticka! Det kändes knappt och hon såg på mig att jag var lite orolig. Direkt efter det gick jag till Maxi för att kolla in bokrean. Det fanns massor som jag ville köpa, men det är egentligen bara dumt att köpa när biblioteket har det mesta hemma. Trots det köpte jag två böcker till mig (Tiggaren av Anna Jansson och Hundra omistliga ting av Lucy Dillon) och två till barnen (en mattebok med tillhörande miniräknare (jovisst, våra barn gillar matte och räknar gärna på fritiden) och en bok som var två i en).

Alldeles strax kommer maken och hämtar mig. Vi ska till banken och flytta över allt från Sjöbokontoret till Gävlekontoret. Kan vara bra att göra det nu när det gått ett och ett halvt år. Dessutom ska vi titta över barnens sparande och vårt pensionssparande. Om jag nu kan spara något överhuvudtaget. Det återstår att se,


2 kommentarer:

  1. Jag har inte hunnit med Bokrean då jag helt snöat in på ljudböcker å böcker på paddan - älskart!

    SvaraRadera
  2. Läser du böckerna på paddan? Hur funkar det med ljuset? Jag lyssnar på ljudböcker till och från men tycker att det tar alldeles för lång tid att bli klar.
    Anna Jansson-boken jag köpte idag är halvläst redan, jag är en snabbläsare. Och att då behöva lyssna i många timmar gör mig less.

    SvaraRadera