måndag 27 februari 2017

Sportlovsstart och bok efter bok

Idag började sportlovet och eftersom både jag och maken jobbar blev det fritids och fritidsklubb för barnen. Samma sak imorgon, men sen får våra älsklingar lov. De ska vara med farmor och farfar i två dagar och sen far vi till Järvsö för att umgås med fina vänner. Det blir skidåkning för de som vill. Jag ska testa längdskidor, däremot får de andra klara sig själva i slalombacken. Det ska bli riktigt roligt att åka iväg på en liten minisemester med familjen.


Sportlovsvädret såg lovande ut i morse. Stora snöflingor föll ner och det var ett par minusgrader. När jag gick hem efter lunch var det inte alls så mysigt. Ösregn och plusgrader. Inte mycket att göra mer än att fortsätta njuta av ljudboken och se till att komma hem.

Jag lyssnar på Alkemisten av Paulo Coelho. Varför har jag inte gjort det tidigare? Den skulle säkert vara bättre om jag läste själv, men då skulle nog boken vara slut på en dag. Istället njuter jag av Stefan Sauks fantastiska berättarröst. Jag har kommit halvvägs igenom boken och nästa gång jag lyssnar blir nog när dottern är lämnad på fritids imorgon. Jag älskar verkligen att läsa! Det är nog min stora hobby.

Bortsett från ljudboken läser jag Lucy Dillons Hundra omistliga ting. Helt och hållet annorlunda mot Alkemisten. Det behövs lite av varje. Förra veckan slukade jag Tiggaren av Anna Jansson. Deckare är också bra. Ser fram emot Camilla Läckbergs nya bok Häxan. Den kommer till påsk och då måste jag lova mig själv att inte sprintläsa allt på en gång.

Läser du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar