fredag 10 februari 2017

Stensamlare

Jag älskar stenar och har alltid gjort det. Det spelar ingen roll om de är stora eller små, huvudsaken är att de slår an inombords. När vi bodde i huset i Skåne fanns det stenar i varje rum. Här i radhuset i Gävle finns det också stenar i varje rum. Jag plockar hem då och då och väljer sen ut en bra plats för dem. Vissa är från andra länder, många är från Österlens stränder. I en av mina väskor ligger en lite liten sten som sonen plockade när han inte var mer än ett par år.

Jag förlovade mig (blev friad till) vid stenarna i Kilmartin, Skottland. Ett år senare gifte jag och maken oss inne bland stenarna vid Ales stenar. Förra året, när jag fyllde fyrtio, firade vi det på samma ställe som bröllopet var - Ales stenar. 


Det är märkligt vad som får oss att må bra och längta efter. Idag fick stenarna i vår stadsdel mig att le och känna mig hemma. Så lite ger så mycket. Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar