onsdag 1 mars 2017

Bakom en sten

En onsdag att gömma bakom en sten i skogen. Dottern vaknade med feber. Ingen höjdare med tanke på att vi ska åka till Järvsö imorgon för att umgås med vänner och leka i snön. Beroende på hur det artar sig kan det bli en upprepning från förra årets weekend då dottern fick feber och hon och jag stannade hemma.

Visst, lite feber i familjen gör inte en onsdag värd att gömma undan. Däremot kan ett sjukhusbesök som ställdes in på plats sura till det. Jag skulle träffa kirurgen för att prata om min gallblåsa. Tyvärr hade någon på sjukhusets administration schabblat till det och missat att skicka ut en ny kallelse. Sköterskan jag pratade med ville gärna ha det till att vara mitt fel. Mitt och den andra personen som också satt i väntrummet, till ingen nytta. Nu får jag snällt vänta på en ny kallelse.

Kom till jobbet där det var full byggarbetsplats. Det har hållit på ett tag, men just idag var jag väldigt känslig för både ljud och damm. Klockan elva var det dags för möte med både AF och FK inför överlämning till nästa instans. Efter det mötet var jag helt slut. Försökte koncentrera mig, men det var bara att ge upp och gå hem. Gå hem i ösregn! Vilken tur att det kom ett nytt avsnitt av En underbar pod idag.

La mig i soffan och vilade. Satte igång en serie, The 100, på Netflix och satt där till huvudvärken fick mig att se svår ut. Tog två huvudvärkstabletter och blev lättad när svärföräldrarna körde barnen hela vägen hem. Dottern var blek och hängig med feber.

Sakerna inför helgen är packade och nu håller vi tummarna för att hela familjen kommer iväg imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar