onsdag 24 maj 2017

Borttappad

Fina lilla bloggen. Du har tappats bort någonstans i livet. Jag som både älskar att skriva och mår bra av det får ett stick i hjärtat när du dyker upp i mobilen. En hel månad har gått sen vi senast sågs. Då var familjen nyss hemkommen från Skåne och efter det kom den förbannade vintern tillbaka. Jag har mått lite dåligt sen dess. Haft skav i hjärtat och längtat efter ljus och värme. Nu har det äntligen kommit, men jag är inte helt mogen att ta det till mig. Tar mig ut i den närmsta naturen i stort sett varje dag. Känner på de gröna bladen, blir stående framför en blommande buske eller sticker ner näsan i en illgul maskros. Jag tänker på dig, på allt vi delat och på den frid du gett mig genom att låta orden fylla dina sidor. Nu önskar jag att vi ska ses oftare. Kanske bara ett litet hej och en bild. Hålla kontakten.

Förresten, i fredags fyllde sonen elva år. Älskade unge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar